Community

Over Ons

De oprichters

Hallo, van harte welkom op onze website. Wij zijn Agnes en Jan Willem, de oprichters van deze stichting. Wij hebben elkaar in 2013 in Nederland ontmoet. Wij woonden in die tijd beiden in Den Haag. Agnes was voor haar studie naar Nederland gekomen in 2009. Ze was vanuit Oeganda geselecteerd om een studie op de 'International Institute of Social Studies' (ISS, Erasmus Den Haag) te volgen. Agnes heeft deze studie in 2011 afgerond en werkt op dit moment voor Stichting Vluchteling. Jan Willem was na een aantal jaar in het buitenland (voor Boskalis Internationaal), net voor Boskalis Nederland begonnen, waar hij nu nog werkzaam is.

In 2016 zijn we in Nederland getrouwd, in 2017 in Oeganda. We zijn gezegend met 2 lieve, gezonde kinderen. Onze zoon heet Max (2016) en onze dochter heet Selah (2018). Dit vormt samen de naam van onze stichting: MaSe.

IMG_20151014_171321.jpg

De oprichting

In 2015 zijn we begonnen met het helpen van kinderen in Oeganda uit het dorp Kampungu. Dit is de plek waar de moeder van Agnes woont en waar we de meeste tijd doorbrengen als we naar Oeganda reizen.

Na ongeveer 5 jaar kinderen in Oeganda te hebben gesteund met individuele donaties, kregen we het idee om een​​ stichting in Nederland op te richten. Een stichting zou een professionelere en betrouwbaardere manier zijn om steun te werven bij geïnteresseerde sponsors, waaronder vrienden en familie.

Sinds 2020 staat onze stichting geregistreerd. Alle officiele kanalen (notaris, Kamer van Koophandel, bankzaken Nederland, bankzaken Oeganda) zijn inmiddels doorlopen.

​In de loop van de tijd is de vraag om hulp voor kinderen toegenomen. Onze situatie in Nederland zorgt ervoor dat we 'het erbij' moeten doen. Door de stichting en bijvoorbeeld de lancering van deze site hopen we het draagvlak te vergroten. Gelukkig zien we dat een aantal mensen hier ons al goed en genereus bij helpen!

Stichting MaSe heeft als missie; sociale ongelijkheid en analfabetisme onder kinderen en jongeren in Oeganda te verminderen.

De Samenwerking

Stichting MaSe is zowel in Nederland als in Oeganda geregistreerd. We werken met vrijwilligers uit gemeenschappen, families en scholen in Oeganda om de meest behoeftige en/of wees en semi-wees kinderen te identificeren die geen schoolgeld en basisbenodigdheden zoals kleding en voeding hebben.

We hebben onze ervaring, kennis en vaardigheden gebruikt - in samenwerking met Oegandese vrijwilligers en gemeenschapsoudsten - om een ​​project Stichting MaSe te starten die kinderen in Kampungu helpt om goed onderwijs te krijgen en in hun basisbehoeften te voorzien. We hebben deze organisatie ook in Nederland aangemeld om onze vrienden en welzijnswensen te bereiken om meer kinderen in hun omgeving te ondersteunen.

De bedoeling van Stichting MaSe is om vrijwilligers, vrienden en familie te bereiken die met ons mee kunnen doen om de kinderen in Kampungu dorp in Oeganda, te ondersteunen.

children-6549789.jpg

Onze Missie en Visie

Dit willen we bereiken door ze toegang te geven tot onderwijs, en zo te helpen bij persoonlijke ontwikkeling, zelfredzaamheid en maatschappelijk engagement; verder kan de implementatie van eventuele verdere acties die verband houden met het voorgaande nuttig zijn in de meest ruime zin.

Ondersteunen van kinderen en jongeren bij het vinden van een plek in de maatschappij en verkrijgen van toegang tot basale voorzieningen op het gebied van onder andere gezondheid en onderwijs.

Bestuur Stichting MaSe Nederland

Penningmeester
20191227_110539.jpg

Ons deel als bestuur

Stichting MaSe hanteert een zuinig uitgavenbeleid waarbij een maximaal deel van de inkomsten aan de projecten wordt besteed. Dit betekent dat we alleen met vrijwilligers werken; de bestuursleden ontvangen ook geen vergoeding voor hun werkzaamheden. Indien er door een bestuurslid noodzakelijke kosten worden gemaakt, kunnen deze worden vergoed. Dit is exclusief reizen van en naar Oeganda, deze worden door de bestuursleden zelf betaald.