Verification: ad81d75d8ef4b873 Sponsor een kind | Stichting MaSe
Happy child in Uganda.

SPONSOR EEN KIND

Crisis in Oeganda

Er zijn op dit moment meer dan twee-en-een-half miljoen wezen in Oeganda, van wie een miljoen kinderen wees zijn geworden door aids (bron: Unicef). Het eerste geval van aids wordt in 1982 in Rakai district gemeld.

Volgens schattingen van de Verenigde Naties wonen er momenteel meer dan een miljoen mensen in Oeganda die besmet zijn met hiv/aids. Sinds 1982, toen het eerste geval van hiv/aids werd ontdekt in Oeganda, zijn veel mensen tussen 18 en 40 jaar overleden. Dit betekent dat het land het moet stellen zonder hun arbeidskrachten en vitaliteit. En er is nog een groot probleem: ze hebben tot nu toe meer dan een miljoen wezen achtergelaten.

Normaal gesproken worden kinderen van wie de ouders overlijden opgevangen door hun familie of bevriende buren. Maar vaak zijn de grenzen van het absorptievermogen bereikt. Arme gezinnen hebben hun handen al vol aan hun eigen kroost, laat staan ​​aan het zorgen voor extra kinderen.

children
kids smiling

Uitdagingen

Hulpbehoevende kinderen in Oeganda hebben te maken met veel uitdagingen, stigmatisering, culturele en academische problemen, pesten en mishandeling door hun verzorgers.

​

Ons onderwijsproject is erop gericht om behoeftige kinderen op school te houden door voor hen schoolgeld te betalen. Het verbeteren van hun leeromgeving door het verstrekken van schoolbenodigdheden zoals uniformen, boeken, pennen. En mentorschap over onderwerpen als seksualiteit, besluitvorming, loopbaankeuzes en academische excellentie.

​

Sinds de oprichting heeft Stichting MaSe meer dan 25 kinderen ondersteund met tijdelijke schoolgeldsteun. Op dit moment hebben slechts 6 kinderen vaste sponsors. We willen graag dat onze sponsorbasis groeit, zodat we meer behoeftige kinderen kunnen ondersteunen

Leer een kind van jongs af aan de juiste weg,
en het zal er niet van afwijken wanneer het oud geworden is.

Spreuken 22:6

De kinderen

We zoeken sponsors voor deze kinderen zodat ze een toekomst hebben en hun dromen kunnen volgen.