Verification: ad81d75d8ef4b873 Nieuwe maand, nieuw schoolperiode, nieuw begin.

Nieuwe maand, nieuw schoolperiode, nieuw begin.

Bijgewerkt op: 15 sep. 2023

Nieuw schoolperiode in Oeganda

Deze maand, op 5 september 2022, is in Oeganda een nieuw schoolperiode (derde trimester) begonnen. Een jaar heeft 3 schooltrimesters, de eerste, tweede en derde trimester. Het derde trimester is heel belangrijk omdat leerlingen op basis van hun prestaties worden beoordeeld of ze naar een andere klas kunnen worden bevorderd of dat ze in dezelfde klas moeten blijven om hun leerprestaties te verbeteren.

Nieuwe maand, nieuw schoolperiode, nieuw begin.

Het is de wens van elk kind om het hele jaar door naar school te gaan en geen enkel schooltrimesters te missen. Op dit moment zijn veel behoeftige kinderen in Oeganda niet in staat de basis- of middelbare school af te maken door gebrek aan schoolbenodigdheden, zoals schoolgeld, boeken, uniformen, maandverband voor meisjes, schoenen, enzovoort.

Ons sponsorprogramma

Bij Stichting MaSe steunen we behoeftige kinderen in Oeganda om naar school te gaan. We hebben op dit moment 3 vaste sponsors, elke sponsor steunt 2 kinderen zowel op de middelbare als op de lagere school. Deze periode hebben we 6 kinderen gesponsord met sponsordonaties, 3 kinderen op de basisschool en 3 kinderen op de middelbare school met alle schoolbenodigdheden. Deze omvatten schoolgeld, schoolboeken, schooluniformen, en voedselkosten op school. Daarnaast hebben we met algemene donaties 7 kinderen gesteund met de helft van hun schoolbenodigdheden op zowel de basisschool als de middelbare school. Deze steun komt van individuele donaties die we hebben ontvangen van vrienden en familie.

De meeste van onze gesponsorde kinderen zitten op kostscholen, omdat dit het probleem vermindert van het dagelijkse woon-werkverkeer over lange afstanden naar school. Bovendien bieden kostscholen een gunstige omgeving voor kinderen om zich op hun studie te concentreren. Thuis moeten de kinderen hun verzorgers helpen met huishoudelijk werk zoals water halen, koken, babysitten, enzovoort.

Ons doel is om personen of organisaties te vinden die het voor één kind mogelijk willen maken om de middelbare school af te maken. Stichting MaSe heeft ook de intentie om vervolgopleidingen na de middelbare school financieel te ondersteunen. Uw donatie groot of klein, eenmalig of periodiek is van harte welkom.

206 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts