Verification: ad81d75d8ef4b873 Scholen weer open na twee jaar noodstop vanwege COVID-19

Scholen weer open na twee jaar noodstop vanwege COVID-19

Bijgewerkt op: 4 mei 2022

Wij geloven in de kracht van het empoweren van anderen. Door onderwijs geven aan kinderen en voor hun verzorgers te zorgen.

Wanneer je een kind opvoedt, maak je duurzame verandering in hun gemeenschap. Ze zullen in ruil daarvoor meerdere sociale impact creëren, zorg dragen voor het milieu en hun eigen ontwikkeling beheren door de kennis die ze hebben opgedaan.

Simon 13 jaar een student ondersteund door MaSe Foundation beëdigt als het hoofd van sanitaire voorzieningen op Busanga Primary School Kalangala district na school opening dit jaar in Oeganda

Vanwege de Covid-pandemie zijn scholen in Oeganda twee jaar gesloten, de langste scholen zijn gesloten in een land in de wereldrecords. Toen de scholen opengingen, kregen hoofdonderwijzers de opdracht om een omgeving te creëren waarin kinderen corona niet op elkaar kunnen overdragen. Veilig handen wassen moest op scholen worden ingevoerd, mondbekers moesten in de klas worden gebruikt en nog veel meer eisen.

Kinderen ondersteund door Stichting MaSe meldden zich ook weer op school met alle eisen. Dankzij onze partners werden sommige kinderen verkozen tot leidinggevende posities.

Onze vrijwilligers lopen voorop bij het uitvoeren van activiteiten in de gemeenschappen

208 weergaven0 opmerkingen